Nieuwsflits

Een reis om nooit te vergeten!

geplaatst op: 18-05-2017
Ook havo-3 was in Rome....

De wekker gaat, het is halfvier. Ik spring uit bed en stap met mijn koffer in de auto.
Om vier uur staat iedereen op school met de ogen nog half dicht, koffers in de bus, paspoort/ID-kaart check en de bus in.De sfeer zat er goed in ondanks het zo vroeg was.

We vlogen vanuit Rotterdam naar Rome, eenmaal geland in Rome werden we opgehaald door een bus en naar camping ''Fabulous'' gebracht.

Op de camping aangekomen kregen we de sleutels en konden we onze koffers uitpakken. We zaten allemaal in groepjes van 3 tot 5 personen in een stacaravan. Na het ''inchecken'' in de stacaravans stond de bus ons al op te wachten om ons in twee groepen naar het metrostation te brengen.

De eerste dag hadden we een stadswandeling gemaakt en 's avonds pizza op de camping gegeten.
De tweede dag hadden we een fietstocht gemaakt, Dit was best zwaar omdat je de hele tijd bergop en bergafwaarts ging. Ook gingen we naar de Engelenburcht, Deze was heel mooi!
We waren op tijd terug om zelf te koken. Er is geprobeerd in de kleuren van de Italiaanse vlag te koken: rood, groen en wit.

De derde dag hadden we Vaticaanstad bezocht, er stond een lange rij, maar het was zeker de moeite waard.'s Avonds kregen we geld van de docenten en mochten we zelf een restaurant uitzoeken om te gaan eten.

De laatste dag hebben we gewinkeld in Rome en 's avonds het Colosseum bezocht.

De volgende dag moesten we om halfvier klaarstaan bij het ontbijt, om zeven uur vertrekken naar het vliegveld.Om twee uur waren we weer terug op school.

Al met al: Dit was een reis om nooit te vergeten!